برخی از کلمات از کلید واژه mnemonic بیشتر بهره میبرند
پیشنهاد شده است که کلید واژه mnemonic فقط بر روی کلمات بتن کار میکند. در بیشتر موارد ، محققان فقط از کلمات مشخص استفاده میکنند (که به راحتی قابل تصویر هستند). مطالعاتی که این دو را با هم مقایسه کرده اند نادر است. وزن شواهد احتمالاً بر خلاف این است که مونیمایی باید به کلمات مشخص محدود شود ، اما ممکن است تهیه تصاویر خوب و مشخص برای کلمات انتزاعی دشوارتر باشد. با این حال ، مونمونهای کلامی(یک جمله میتواند کلمه کلیدی را با تعریف پیوند دهد) دچار همان اشکال نمیشوند.
در مطالعات تجربی ، کلمات معمولاً مورد تأیید قرار میگیرند تا اطمینان حاصل شود که آنها به دلیل شباهتهای صوتی یا گرافیکی با کلمات آشنا ، یادگیری "آسان" نیستند. دلالت این امر برای یادگیری در دنیای واقعی ، این است که هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم چنین کلماتی نیاز به کلمه کلیدی ممتونی دارند.
تصویر چقدر مهم است؟
بیشتر تحقیقات بر استفاده از یک تصویر برای پیوند دادن کلمه کلیدی با تعریف متمرکز شده است. یک مطالعه که استفاده از یک تصویر را با استفاده از یک جمله مقایسه کرده است (در یک مطالعه یادگیری کودکان از کلمات اسپانیایی) هیچ تفاوتی پیدا نکرده است (جمله mnemonic در حقیقت نمره بالاتر ، اما تفاوت معنی داری نبود) 4.
آیا کلمه کلیدی mnemonic از مزیت بیشتری برای دانش آموزان کم توان تر است؟
محققان بسیاری ابراز داشته اند که کلمه کلمه ممکن ممکن است برای دانش آموزانی که کم توان تر هستند ، از مزایای بیشتری برخوردار باشد ، که کلمه کلیدی ممکن است ابزاری باشد که با آن اختلافات در توانایی یادگیری با هم برابر شوند. یک مطالعه که نتوانسته است هیچ برتری در کلید واژه mnemonic در بین دانشجویان پیدا کند ، به نمرات بالای SAT دانشجویان آنها اشاره دارد. آنها پیشنهاد کردند که از مطالعاتی که با استفاده از دانشجویان کالج برتری کلمه کلیدی پیدا کرده است ، از دانشجویانی استفاده شده که از نظر کلامیکمتری برخوردار بوده اند.
بیشتر بخوانید: پمپ خلاء پیمایش خشک در صنعت بازیافت نفت و گاز
آنچه به نظر میرسد این است که آموزش کلمه کلیدی mnemonic به دانش آموزان تواناتر ، تأثیر کمتری نسبت به آموزش آن به دانش آموزان با توانایی کمتر دارد ، زیرا دانش آموزان تواناتر از قبل دارای چندین استراتژی مؤثر هستند که از آنها استفاده میکنند. شایان ذکر است که ، فقط به این دلیل که به دانش آموزان آموزش داده میشود از یک استراتژی خاص استفاده کنند ، این بدان معنی نیست که آنها چنین خواهند کرد.
در یک مطالعه تجربی ، به عنوان مثال ، هنگامیکه از سوالات درباره راهبردهای مورد استفاده خود پرسیده شد ، از بین 40 آزمودنی کنترل 17 (دستور استفاده از روشهای خاص خود) حداقل از برخی موارد از روش کلمه کلیدی استفاده شده است ، در حالی که هر موضوع کلمه کلیدی از کلمه کلیدی استفاده میکند. روش برای حداقل هفت مورد (منظور آنها همیشه نیست). در آن مطالعه مشخص شد ، برای افراد کنترل ، احتمال فراخوان موارد کلمات کلیدی پیچیده 81/0 در مقابل 45/0 برای سایر موارد است. در حالی که برای گروه کلمات کلیدی ، احتمال فراخوان برای موارد پیچیده کلمه کلیدی 0.80 در مقابل 0.16 برای مواردی است که برای آنها کلمه کلیدی mnemonic6 استفاده نشده است.